{Pozycjonowanie sklepów}

Pozycjonowanie sklepów

Czy zaczynanie przygody z e-commerce bez reklamy w internecie ma w ogóle sens? Raczej nie dasz rady, jeśli Twój budżet na prowadzenie biznesu nie ujmuje reklam PPC oraz pozycjonowania.

Najskuteczniejsze sklepy internetowe sprzedają najwięcej produktów poprzez ruch z wyszukiwarek internetowych. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że ruch z wyszukiwarki internetowej jest najbardziej precyzyjny, najtrafniej oddaje intencje klienta.

Jeśli ktoś wyszukuje konkretny model telefonu, butów lub zegarka oczekuje znalezienia tego właśnie produktu, a nie czegoś zastępczego.

Pozycjonowanie sklepów a stron internetowych

Jaka jest różnica między SEO dla stron a dla sklepów? Przede wszystkim zwróć uwagę na swojego odbiorcę oraz jego intencje.

Pozycjonowanie stron internetowych powinno opierać się głównie na frazach lokalnych i branżowych. Bardzo często mniejsze biznesy będą sobie świetnie radziły, pozyskując klientów tylko z jednego miasta lub nawet dzielnicy.

Natomiast pozycjonowanie sklepów internetowych powinno się opierać o bardzo wiele fraz kluczowych, różnych kombinacjach cech produktów oraz kategorii a zasięg powinien być jak najszerszy. SEO dla sklepów internetowych w pierwszych 12 miesiącach to głównie frazy kluczowe o niskim zainteresowaniu, które miesięcznie są wyszukiwane zwykle do 1000 razy. Jeśli takich fraz kluczowych będziemy mieli setki, okaże się, że nasz e-commerce odnosi niesamowity sukces.

O co zadbać pozycjonując sklep internetowy?

Sklepy internetowe, które sprzedają duże ilości produktów to przede wszystkim platformy pozyskujące ruch z wielu kanałów internetowych np. Facebook, Instagram a przede wszystkim Google. Jednak nawet najlepsze kampanie marketingowe nie pomogą jeśli nasz sklep:

  • działa zbyt wolno (reguła 3 sekund, po której pojawiają się odrzucenia)
  • jest nieatrakcyjny wizualnie (brak wersji mobilnej czy odrzucająca szata graficzna)
  • standardowe procesy są niezrozumiałe (rejestracja, koszyk działa w sposób nieintuicyjny)
  • nieatrakcyjna cena
Pozycjonowanie stron internetowych

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla Twojej firmy? Sprawdź jak odnosić sukces w Internecie!

Platforma e-commerce

Na rynku istnieje wiele platform sprzedażowych, które działają w różnych modelach płatności i dostępu do działania. Najprostsze sklepy internetowe można kupić już za kilkanaście złotych miesięcznie. Jeśli myślisz o branży e-commerce bardziej poważnie, powinieneś sprawdzić, wiele opcji przed podjęciem finalnej decyzji na temat oprogramowania dla Twojego sklepu. Zarówno platformy SaaS jak i Open Source dobrze się pozycjonują w wyszukiwarkach, jednak każde rozwiązanie powinno być rozpatrywane indywidualnie.

Do Twojej dyspozycji są sklepy typu SaaS (Software as a Service):

Ta wersja oprogramowania jest zamknięta dla dedykowanych rozwiązań, jednak świetnie sprawdzi się na początek prowadzenia biznesu. Koszt prowadzenia takiego sklepu jest uzależniony od wykupionych usług, a także ilości kategorii i produktów.

Oprogramowanie Open Source — darmowe platformy e-commerce:

Darmowe oprogramowanie nie oznacza w praktyce zerowego kosztu utrzymania. Programiści, którzy są w stanie napisać dla nas szablon i zainstalować sklep oraz wszystkie dodatki również cenią swoją pracę. Jednak rozwiązaniem Open Source są bardzo popularne i zwykle są świetnym rozwiązaniem pomiędzy platformą SaaS a dedykowanym sklepem internetowym.

Pozycjonowanie stron internetowych

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla Twojej firmy? Sprawdź jak odnosić sukces w Internecie!

Dlaczego pozycjonować?

Jest kilka powodów dla, których warto to robić.
1. Twoja konkurencja już to robi a więc już Ci ucieka
2. Stały ruch z wyszukiwarki
3. Trafność klientów wyższa niż z reklam PPC

Jarek
12 lat doświadczenia w SEO
Pozycjonowanie to usługa, która pozwala stabilnie rozwijać Twój e-commerce.

Bez ruchu z wyszukiwarek płacisz zbyt dużo za pozyskanie klienta!
AZS Agencja SEO

Agencja SEO i SEM, która nie boi się wyzwań!
Bogate doświadczenie, stale rozwijana wiedza to gwarantuje sukces!